BLOG
Welkom op de blogpagina van Ik help jou online. Hier vind je altijd actuele tips over hoe je meer klanten en omzet uit je website haalt.
Blogs schrijven: het complete stappenplan om te beginnen en er een succes van te maken
Beginnen met bloggen is voor veel ondernemers best een hele stap. Want waar ga je over schrijven, zitten mensen wel op jouw blogs te wachten, wanneer is een blog eigenlijk goed genoeg om te publiceren, enzovoort. Het zijn allemaal vragen en twijfels die door je hoofd...
Risico’s wegnemen bij mogelijke klanten: zo pak je dat aan
Yes, een bezoeker bekijkt het aanbod op je website. Maar hé, hij koopt het vervolgens niet. Waarom niet? Want het is al de zoveelste ‘wel kijken, niet kopen…’-bezoeker die op je website komt. Wat gaat hier niet goed? In dit artikel vertel ik het je, plus hoe je het...
Google Translate gebruiken om nieuwe blogonderwerpen te vinden
Je kent het vast wel: heb je eindelijk een goed onderwerp voor je nieuwe blog gevonden en dan kom je erachter dat er al heel wat anderen over hetzelfde onderwerp hebben geschreven. Wat nu? Google Translate kan je redding zijn als je graag origineel bent. ...
Waarom moeten klanten juist voor jou kiezen? Zo verwoord je het goed
Waar ben jij als ondernemer goed in? En waarom ben jij daar zo goed in? Wat maakt juist jouw aanbod zo waardevol? Waarom moeten klanten bij jou kopen en niet bij een collega van je die ongeveer hetzelfde aanbiedt? Allemaal vragen die je móet kunnen beantwoorden als je...
Wat is copywriting? En wat is het verschil met seo?
Copywriting: je hebt er vast wel eens over gehoord of gelezen, maar weet je ook wat het is en hoe het jou helpt om online nieuwe klanten aan te trekken? En hoe goede seo en sterke copywriting er samen voor kunnen zorgen dat je (veel) meer klanten uit je website...
Jezelf krachtig presenteren op je website: zo doe je dat
Mensen kopen bij mensen. Dat geldt zeker voor de klanten die wij als zelfstandig ondernemers graag willen bedienen met ons mooie aanbod. Maar hoe presenteer jij jezelf op je website zo krachtig dat je bezoekers juist klant bij jou willen worden? In dit artikel geef ik...
De perfecte testimonial: 5 tips en een voorbeeld
Van een tevreden klant ontvang je graag een testimonial, zodat je op jouw website op een geloofwaardige en krachtige manier kunt laten zien hoe goed anderen geholpen zijn met jouw aanbod. Toch zie ik vaak dat ondernemers het lastig vinden om hun klanten om...
Klanten uit je website? Sluit aan bij de fase van jouw bezoekers
In een ideale wereld wordt elke bezoeker aan je website direct klant bij je. Alleen werkt het in de praktijk niet zo. Dat heeft helemaal niets met de kwaliteit van jouw aanbod te maken, maar alles met de fase waarin jouw websitebezoeker zit op het moment dat hij jou...
Een krachtige connectie maken met je websitebezoekers: zo doe je dat
‘Je krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken.’ Dat zinnetje ken je vast wel. Op je website is dat ook zo: een bezoeker die geen goede of duidelijke eerste indruk van jou krijgt is snel weer weg, terwijl een bezoeker die bij jou snel het ‘Jij begrijpt...
7 sleutels naar een website die jou echte vrijheid geeft
Als je verlangt naar meer vrijheid als ondernemer, dan is jouw website één van de middelen die daar aan kan bijdragen. Je website kan immers een deel van je marketing voor jou doen terwijl jij je tijd besteedt aan andere dingen die je graag doet en/of belangrijk...









