fbpx

OVER MIJ

Dit verhaal gaat over mij. Maar het gaat ook over jou. Want de kans is groot dat jij net als ik en minstens 95 procent van de coaches en therapeuten die ik ken je eigen bedrijf bent begonnen omdat je verlangde naar meer vrijheid. Zelf bepalen hoe jij je tijd indeelt en waar je die aan besteedt. Heerlijk!

 

Maar als je heel eerlijk bent: hoe vrij ben je dan op dit moment echt? Hoe vaak voel je je echt vrij en hoe veel van je tijd gaat op aan dingen die voelen als ‘moetjes’? Bijvoorbeeld aan ‘ik moet online van me laten horen om onder de aandacht te komen of te blijven van mogelijke nieuwe klanten’?

 

Ik weet dat veel coaches en therapeuten regelmatig berichten op social media posten om onder de aandacht te komen van mogelijke nieuwe klanten. Ik weet ook dat velen van hen zich onrustig en gefrustreerd voelen omdat hier zo veel tijd aan opgaat zonder dat het al te veel nieuwe klanten oplevert. En ook omdat je steeds weer berichten op de socials moet blijven plaatsen als je niet van de radar van je mogelijke klanten wilt verdwijnen.

 

Ik herken dat gevoel

Toen ik rond 2015 de switch maakte van werken als freelance journaliste naar het helpen van andere ondernemers om meer nieuwe klanten uit hun website te krijgen, was ik in eerste instantie vooral veel actief op social media. Dat was extra gek omdat ik aan mijn klanten juist leerde hoe ze hun website goed vindbaar konden maken in Google, zodat klanten hen daar uit zichzelf konden vinden. Maar zelf was ik op dat moment een tikkeltje verslaafd aan social media en vond ik het erg leuk om daar veel tijd door te brengen.

 

Tot ik me realiseerde dat het me voor de doelen die ik met mijn bedrijf had (lees: méér mensen helpen) eigenlijk helemaal niet zo veel opleverde om zo veel tijd op Facebook rond te hangen. Dat ik er wel likejes kreeg en leuke nieuwe contacten opdeed, maar dat mensen mij op de socials vooral voor de gezelligheid volgden en al dat posten daar me niet of nauwelijks nieuwe klanten bracht. Die klanten kwamen vooral via mijn website en via de e-mails die ik verstuurde naar de mensen die zich via mijn website voor mijn e-maillijst inschreven.

 

Op dat moment realiseerde ik me weer hoe belangrijk vrijheid voor mij is in het ondernemerschap. Hoe waardevol ik het vind om mijn tijd op een slimme manier te besteden, die mij niet beperkt in mijn verlangen naar vrijheid en het tegelijk mogelijk maakt om veel mensen te helpen.

 

Vanaf toen verlegde ik mijn focus van de geleende grond van social media naar mijn eigen plek op het internet: mijn website. Een gouden greep, want al snel kreeg ik meer aanvragen en klanten uit mijn website – omdat ik daar gevonden werd door mensen die al bewust op zoek waren naar mijn aanbod.

 

 

Fast forward naar nu

Op dit moment help ik in mijn trainingen honderden coaches en therapeuten om hun website beter vindbaar te maken in Google én om meer klanten te krijgen uit hun website. Op mijn eigen website inspireer ik maandelijks duizenden mensen met de tips die ik daar deel – en nog steeds brengt mijn website mij wekelijks nieuwe aanvragen en verkopen.

 

Wat ik kan, dat gun ik jou ook

De vrijheid die ik elke dag ervaar doordat mijn website regelmatig nieuwe klanten en aanvragen voor mij binnenbrengt, die gun ik jou ook. Ik gun het je dat klanten ook naar jóu toe komen, doordat ze jou en je website makkelijk kunnen vinden in Google.

Dankzij mijn eigen praktijkervaring én door het helpen van honderden klanten weet ik dat het voor vrijwel elke coach en therapeut haalbaar is om goed gevonden te worden in Google. Als je wilt kunnen we meteen al samen een stap in die richting zetten, als je mijn gratis e-book De 5 simpele stappen om als coach of therapeut hoog in Google te komen aanvraagt. 

 

 

FUN FACTS

Waar veel ondernemers eerst ‘offline’ gaan ondernemen en daarna pas online, deed ik dat precies andersom. Doordat ik me in eerste instantie op Nederlandse ondernemers in het buitenland richtte, heb ik klanten over de hele wereld: van Ghana tot de Verenigde Staten en van Spanje tot klanten uit mijn eigen woonplaats Leeuwarden. 

Voordat ik mijn huidige bedrijf startte, werkte ik als journaliste. Zo schreef ik onder andere artikelen voor de tijdschriften Flair, Vrouw, Grazia en Veronica Magazine. Het belangrijkste dat mij nu van pas komt: niet denken vanuit jezelf, maar vanuit de ander – als journaliste de lezer, als online ondernemer de klant.

In mijn vrije tijd maak ik graag legpuzzels – lekker de beste strategie uitstippelen om die duizend stukjes op de juiste plek te krijgen, het lijkt wel een beetje op marketing – en lees ik thrillers, onder andere van Nicci French, Saskia Noort en Suzanne Vermeer.

In de zomer ga ik op een vrije dag het liefst naar Vlieland. Lekker even naar het strand en de frisse Waddenlucht opsnuiven.

En had je al in de gaten dat schrijven ook één van mijn hobby’s is? Hier vind je mijn meest recente blogs