OVER MIJ

Dit verhaal gaat over mij. Maar ook over jou. En bovenal gaat het over zichtbaarheid. Want als jij online ondernemer bent, dan kun je er niet omheen om jezelf zichtbaar te maken. Laten zien wie je bent, waar je voor staat, wat je doet en waar jij anderen bij kunt helpen.

Veel ondernemers vinden het spannend om online zichtbaar te zijn. Ik ook. Vroeger was ik een echt muurbloempje, in het middelpunt van de belangstelling staan vond ik vreselijk. Nog steeds blijf ik het liefst lekker op de achtergrond. Online ondernemen leek me daarom makkelijk. Gewoon online mijn kennis delen. Want dat is waar het om gaat, toch, bij ondernemen: dat wat jij doet of voor mensen kunt betekenen? Niet helemaal dus, ontdekte ik al snel.

Online ondernemen gaat ook om jou als persoon – of in dit geval dus om mij: mensen willen de persoon achter het bedrijf leren kennen, een klik met je kunnen maken. Vergeet het maar met je ‘ik blijf lekker achter de schermen’-plan, want zonder zichtbaarheid geen klanten, of in elk geval niet veel.

 

MIJN MISSIE

Schrijven ging mij altijd al makkelijk af. Een blog of Facebookbericht schrijven, een nieuwsbrief versturen: daar draai ik mijn hand niet voor om. Maar als online ondernemer kon ik er niet meer omheen om ook écht zichtbaar te worden: video’s te maken, Facebook Lives te doen, online workshops te geven. Ik deed het eerst met knikkende knieën en zenuwen die door mijn keel gierden.

Maar na een tijdje moest ik bekennen dat ik het ook best leuk vond om mijn verhalen en tips zo direct en op zo’n zichtbare manier te delen. Dat ik er ook alleen maar hele leuke reacties op kreeg. En dat ik daarmee misschien ook een inspiratiebron kan zijn voor jou, zodat ook jij online (nog veel meer) zichtbaar kunt worden met je mooie boodschap, je mooie producten of je mooie aanbod en vooral je mooie persoonlijkheid. Zodat ook jouw toekomstige klanten een klik met je kunnen maken.

Als ik dat voor jou kan bereiken, of je er misschien zelfs bij mag helpen, dan is mijn missie geslaagd!

 

Lees hier wat mijn favoriete ondernemersboeken zijn

Lees hier wat mijn favoriete tools zijn die ik gebruik om mijn bedrijf goed te runnen

 

FUN FACTS

Waar veel ondernemers eerst ‘offline’ gaan ondernemen en daarna pas online, deed ik dat precies andersom. Doordat ik online begon, verdiepte ik me in manieren om extra krachtig en opvallend aan online marketing te doen, iets dat ik nu weer door kan geven aan mijn klanten!

Voordat ik mijn eigen online marketingbedrijf startte, werkte ik als journaliste. Zo schreef ik onder andere artikelen voor Flair, Vrouw, Grazia en Veronica Magazine. Het belangrijkste dat mij nu van pas komt: niet denken vanuit jezelf, maar vanuit de ander – als journaliste de lezer, als online ondernemer de klant.

In mijn vrije tijd maak ik graag legpuzzels – lekker de beste strategie uitstippelen om die duizend stukjes op de juiste plek te krijgen, het lijkt wel een beetje op marketing – en lees ik thrillers, onder andere van Nicci French, Saskia Noort en Suzanne Vermeer.

In de zomer ga ik op een vrije dag het liefst naar Vlieland. Lekker even naar het strand en de frisse Waddenlucht opsnuiven.