BLOG
Welkom op de blogpagina van Ik help jou online. Hier vind je altijd actuele tips over hoe je meer klanten en omzet uit je website haalt.
Je website of Instagram: waar zet je op in als zelfstandig ondernemer?
“Begin gewoon een Instagram-account en ga daar berichten posten.” Dat advies hoor ik coaches vaak roepen als ze horen dat iemand een bedrijf wil beginnen. Maar is het als ondernemer wel zo slim om je hele bedrijf op Instagram te bouwen? Of is het beter om (ook) je...
Een contactpagina maken voor je website: 5 tips en een voorbeeld
De contactpagina is een van de belangrijkste pagina’s op je website. Immers, als bezoekers van je website contact met je willen zoeken, zullen zij meestal op zoek gaan naar een pagina die Contact heet. Als jij deze pagina op de juiste manier inricht, kom...
Klanten uit je webshop: “Ineens kwam er een hele stroom bezoekers en bestellingen binnen”
Klanten uit je website krijgen, hoe doe je dat nou met het type bedrijf dat jij hebt? In dit artikel krijg je een kijkje in hoe je dit slim aanpakt als je een webshop hebt. Ik deel de beste tips met je uit een podcastinterview dat ik onlangs had met Tessa Hofman, een...
Producten versus diensten: hoe maak je ze vindbaar in Google?
Verkoop jij producten of bied je diensten aan? Of doe je het net als ik allebei? In dit artikel laat ik je zien wat de verschillen in te ondernemen acties zijn wanneer je jouw producten en wanneer je jouw diensten goed vindbaar wilt maken in Google. Onlangs...
Je website laten scoren in Google als je veel concurrentie hebt: hoe doe je dat?
Jij hebt een website die je goed vindbaar wilt maken in Google. Maar je hebt ook collega’s die (ongeveer) hetzelfde aanbieden als jij en dus graag op dezelfde zoekwoorden gevonden willen worden als jij. Hoe zorg je er dan voor dat jij eruit springt in Google en dus...
Tussenkopjes met goede zoekwoorden: 5 valkuilen die je liever voorkomt
Tussenkopjes op je websitepagina’s zijn goud waard: niet alleen de bezoekers van je website worden er blij van, Google ook. Tenminste: als jij de tussenkoppen op je pagina’s slim benut. In dit artikel help ik je om vijf valkuilen te voorkomen en laat ik je zien wat de...
Houd tijd over door je website goed vindbaar te maken in Google
Slimme ondernemers (en slimme mensen in het algemeen) zijn zuinig op hun tijd. Elk stukje tijd dat je hebt kun je immers maar één keertje besteden. In dit artikel laat ik je drie manieren zien waarop je tijd bespaart als jij je website goed vindbaar maakt in Google....
Hoe kom je als zelfstandig ondernemer hoog in Google?
Jij ziet ze en ik zie ze ook: andere bedrijven die iets vergelijkbaars doen als wij en die met hun website ook goed gevonden willen worden in Google. Bedrijven die groter zijn dan dat van jou, ondernemers die al langer bezig zijn dan jij, enzovoort. Hoe kom jij...
Een ijzersterke metadescriptie maken: zo klikken mensen erop
Als je wilt dat veel mensen vanuit Google doorklikken naar jouw website, dan is het belangrijk dat je een goede metadescriptie schrijft. Doe je dat niet, dan laat je waarschijnlijk een gouden kans liggen om meer websitebezoekers te krijgen. Wat is die metadescriptie...
Wil je dat websitebezoekers jouw aanbod kopen? Vertel wát ze moeten doen
Als jij wilt dat websitebezoekers iets gaan doen op je website, dan mag je ze heel duidelijk vertellen wat jij wilt dat ze gaan doen en hoe ze dat kunnen doen. Dat geldt zeker als je wilt dat iemand klant bij je wordt. Hoe je dit aanpakt? Dat ga ik je uitleggen....









