BLOG
Welkom op de blogpagina van Ik help jou online. Hier vind je altijd actuele tips over hoe je meer klanten en omzet uit je website haalt.
Een copycat van je content: hoe ga je daar goed mee om?
Als je jouw eigen teksten opeens op de website van een ander ziet verschijnen, dan heb je waarschijnlijk te maken met een copycat. Hetzelfde geldt als een ander letterlijk jouw woorden en zinnen gebruikt in bijvoorbeeld een nieuwsbrief of een post op social media. Hoe...
Alt tekst invullen op je website: 5 vragen en antwoorden
Alt tekst is een stukje tekst dat je mee kunt geven aan een foto die je op je website plaatst. Daarbij heeft dit stukje tekst twee functies: Google helpen om je afbeelding (en bijbehorende websitepagina) goed vindbaar te maken én blinden en slechtzienden informatie...
Vaktermen en jargon in je websiteteksten gebruiken: doen of niet?
Wat jij ook doet met je bedrijf: de kans is groot dat daar bepaalde woorden bij horen die alleen de insiders kennen. Vaktermen, jargon of hoe je het maar noemen wilt. Verwerk je dit soort woorden wel in je websiteteksten als je goed gevonden wilt worden in Google of...
Hashtags versus zoekwoorden: de overeenkomsten en verschillen
Als je met je content op Instagram meer mensen wilt bereiken, plaats je meestal meerdere hashtags bij je post. Als je met content op je website meer mensen wilt bereiken, dan verwerk je goede zoekwoorden in je tekst. Wat zijn de overeenkomsten en verschillen in hoe...
Een one page website: aanrader of afrader?
Minimalistisch ondernemen is momenteel helemaal in: alles in je bedrijf zo simpel en eenvoudig mogelijk houden, zonder dingen die je eigenlijk niet nodig hebt of die alleen maar extra tijd kosten. Vanuit dat oogpunt kan ik me goed voorstellen dat je ook een...
Effectief bloggen: hoe doe je dat?
Effectief bloggen kun je op verschillende manieren interpreteren. Bijvoorbeeld: hoe schrijf ik zo effectief mogelijk – dus in zo weinig mogelijk tijd – een blog? Maar ook: hoe schrijf ik blogs die mij ook daadwerkelijk meer websitebezoekers en meer klanten brengen? Op...
Hoe maak je een websitepagina goed vindbaar in Google?
Iedere bezoeker die je website binnenkomt, komt binnen op één specifieke pagina. Als je graag wilt dat meer nieuwe klanten jou gaan vinden in Google, is het daarom belangrijk om je telkens op één pagina op je website tegelijk te focussen. Maar welke pagina’s zijn...
Hoe maak je een blogtitel die goed scoort in Google?
‘Zijn er regels voor een goede titel zodat je snel gevonden wordt in Google?’ Deze mooie blogvraag werd mij onlangs gesteld. En hoewel ik niet zo van ‘de regels’ ben, zijn er wel degelijk dingen waar je op mag letten als je wilt dat jouw blog het goed gaat doen in...
Je website versus social media: 3 belangrijke verschillen
Je website en je social mediakanalen zijn allebei goede plekken om jezelf, jouw bedrijf en jouw aanbod te laten zien aan mogelijke nieuwe klanten. Ze kunnen elkaar bovendien heel goed aanvullen. Maar wat zijn nu de verschillen tussen hoe ze voor jou werken bij het...
Meerdere bedrijven of vormen van aanbod: hoe ga je daar slim mee om?
Stel dat je net als ik meerdere dingen leuk vindt om te doen en jezelf daar ook in je ondernemerschap de ruimte voor geeft. Wat kun je dan doen om klanten van bedrijf A ook klant van bedrijf B te maken? En als je graag nieuw aanbod wilt creëren, wanneer zet je daar...









