BLOG
Welkom op de blogpagina van Ik help jou online. Hier vind je altijd actuele tips over hoe je meer klanten en omzet uit je website haalt.
Zo past jouw website om jou heen zonder jou in een hokje te stoppen
Veel zelfstandig ondernemers zijn eigen-wijze mensen. Ze laten zich niet zo gemakkelijk in een hokje stoppen. In je marketing kan dat nog wel eens uitdagingen met zich meebrengen, ook als het om je website gaat. Hoe laat je daar goed zien wie jij waarmee kunt helpen...
Zo bereik je klanten die op van alles en nog wat googelen
‘Waarschijnlijk googelen mijn klanten op allerlei verschillende dingen’. Dat hoor ik vaak als ik met andere ondernemers zoekwoordenonderzoek doe of in gesprek ben over zoekwoorden. En in de meeste gevallen is dat ook zo. Daarom is het juist zo slim om te gaan bloggen,...
Optin marketing: wat is het en hoe bouw je er een e-maillijst mee op uit je website?
Slimme ondernemers bouwen vanuit hun website een e-maillijst op die hen de kans geeft om in contact te blijven met hun websitebezoekers. Als jij dat ook doet of wilt gaan doen, dan hoor je misschien ook het begrip optins – of opt-ins – wel eens voorbijkomen. Wat is...
Hotjar: wat is het en hoe helpt het je om websitebezoekers niet te laten afhaken?
Hotjar is een handig online hulpmiddel om je te helpen ontdekken hoe gebruikers jouw website ervaren. Met de verschillende functies, zoals heatmaps en sessie-opnames, breng je in kaart hoe je website wordt gebruikt, waar gebruikers vastlopen en hoe je de...
Conversie-optimalisatie: hoe je websitebezoekers omzet in klanten
Conversie, conversie-optimalisatie en conversiepercentage: misschien hoor je die begrippen wel eens voorbijkomen als je bezig bent met je online marketing. Wat is het precies en wat moet je erover weten als je graag meer nieuwe klanten (uit je website) wilt krijgen?...
Een QR-code maken om nieuwe klanten op je website te krijgen: zo doe je dat
Mogelijke klanten kunnen jouw website als het goed is onder andere vinden door naar jou te googelen. Maar wat nu als je op een plek bent waar (veel) mogelijke klanten van jou fysiek rondlopen? Dan kan het slim zijn om een QR-code te gebruiken om hen gemakkelijk naar...
De voordelen van het gebruiken van WordPress voor je website
‘Wat is de beste software om mijn website mee te bouwen?’ Dit is een vraag die tijdens mijn masterclasses en op andere momenten regelmatig voorbijkomt. Zelf heb ik sinds ik afscheid nam van mijn allereerste zelf in html gebouwde website altijd gebruikgemaakt van...
De opkomst van YouTube Shorts: wat je moet weten
YouTube Shorts is een relatief nieuwe functie van het populaire videoplatform YouTube. Het werd in september 2020 in India gelanceerd als een antwoord op de populariteit van de app TikTok, die destijds in India werd verboden. Wat zijn YouTube Shorts...
Chat GPT een blog voor je laten schrijven in het Nederlands: hoe (goed) gaat dat?
Chat GPT: je hoort er de laatste tijd steeds meer over. Deze vorm van AI (artificial intelligence), waarmee je ook in het Nederlands kunt communiceren, kun je onder andere gebruiken om teksten voor jouw online marketing te laten schrijven. En dat nog gratis ook. Ik...
Hoe maak je jezelf vindbaar in Google op iets dat nieuw is?
Je wilt graag meer mensen helpen en dus wil je jezelf voor hen goed vindbaar maken in Google. Maar hoe doe je dat nou als je echt iets nieuws doet of als je werkt volgens een methode die (bijna) niemand nog kent? Hoe gaan mensen jou dan vinden in Google? In dit...









