BLOG
Welkom op de blogpagina van Ik help jou online. Hier vind je altijd actuele tips over hoe je meer klanten en omzet uit je website haalt.
Zichtbaar zijn of vindbaar zijn: waar zet je deze zomer op in?
Het is zomer. De temperaturen zijn aangenaam en je hebt misschien wel vakantie – of je hebt er eentje in het vooruitzicht. Grote kans dat je dan niet de hele zomer druk wilt zijn met je marketing, maar ook weer niet helemaal van de online radar wilt verdwijnen. Welke...
Vang de aandacht: hoe je pakkende titels voor je blogs kunt bedenken
Of je blog nou hoog in Google tevoorschijn komt of door jou op social media wordt gedeeld, de titel is het eerste wat je lezers zien. Het is aan jou de kunst om met die titel direct de aandacht te pakken van je lezers. Een pakkende titel kan leiden tot meer klikken...
Schrijven vanuit je gevoel én hoog in Google komen: hoe werkt dat?
Regelmatig spreek ik zelfstandig ondernemers die meer vanuit hun gevoel en intuïtie willen gaan ondernemen in plaats van de regeltjes en stappenplannen van anderen te volgen. En dat juich ik alleen maar toe. Maar hoe doe je dat als je ook graag goed gevonden wilt...
Het simpele stappenplan voor het maken van een effectief contentplan
Hoe gek je ook bent op het werk dat je doet en met hoeveel passie je er ook over vertelt, het maken van een goed contentplan waarmee je dat enthousiasme binnen je marketing ook op mogelijke klanten overbrengt vind je vaak toch nog lastig. En dat is helemaal niet zo...
Google en artificial intelligence (AI): wat speelt er in 2023?
Met de populariteit van Chat GPT kan Google natuurlijk niet achterblijven als het gaat om het toepassen van artificial intelligence. Momenteel zijn er allerlei ontwikkelingen gaande die je vast snel terug zult zien in de manier waarop de resultatenpagina’s in Google...
Stap in de schoenen van je klanten: een persona creëren om je marketing nog effectiever te maken
Een persona is een fictieve, maar gedetailleerde representatie van je ideale klant. Persona’s helpen je om je doelgroep beter te begrijpen en om vervolgens nog betere content voor hen te maken – ook als het om teksten voor je website gaat. In dit artikel ontdek je...
Hoe maak je een websitepagina beter vindbaar in Google?
Bouwen aan jouw klantentrekkende website kun je vergelijken met het bouwen van een huis. Als je lekker door blijft bouwen – steeds een figuurlijk nieuw steentje toevoegt aan je website – zul je merken dat er steeds meer bezoekers en klanten uit je website voortkomen....
Wat te doen als je nog niet regelmatig gevonden wordt in Google?
Je werkt aan je website. Je doet dingen om hoger in Google te komen en meer mogelijke klanten naar jouw website te krijgen. Maar toch zie je (nog) niet het resultaat dat je wilt. Hoe komt dat, en belangrijker nog: hoe zorg je dat dat resultaat alsnog komt? Je...
Zo krijg je een kijkje in het hoofd van jouw klanten
Als je meer nieuwe klanten naar jouw website toe wilt laten komen, dan mag jij op je website de zoekwoorden gebruiken waar zij op googelen als ze naar iemand zoals jij op zoek zijn. Maar hoe kom je er nou achter wat die woorden en zinnetjes zijn? Hoe krijg je een...
De aanbodpagina op je website: 5 essentiële onderdelen
De aanbodpagina is een van de belangrijkste plekken op je website. Het is dé pagina waarop websitebezoekers nieuwe klanten worden. Maar hoe zorg je er nu voor dat ze, dankzij het lezen van de teksten op jouw aanbodpagina, daadwerkelijk bij je gaan kopen? In dit...









