TRAINING CONTINU KLANTEN UIT JE WEBSITE

IS DIT HERKENBAAR VOOR JOU?

Ben jij een gedreven en ambitieuze ondernemer die meer klanten wil helpen en herken je je in één of meer van onderstaande punten:

 

R

Je website ziet er prachtig uit, maar hij brengt niet of nauwelijks klanten binnen.

R

Het slokt veel van je tijd en energie op om met marketing bezig te zijn die jou nieuwe klanten brengt. Je verzucht regelmatig: ‘Kostte het allemaal maar wat minder tijd. En was het maar wat eenvoudiger.’

R

Je leest en ziet wel veel over hoe je klanten via je website krijgt, maar weet nog niet hoe jij het dan voor jouw eigen website laat werken. Je hebt ook geen zin om dat allemaal zelf uit te zoeken. Je hebt behoefte aan een simpel stappenplan waarbij je hulp kunt vragen aan iemand die met je meekijkt.

R

Vrijheid is belangrijk voor je. Vrijheid om je tijd te besteden zoals jij dat wilt. Een lichte en eenvoudige manier om klanten bij jou te laten komen is wat past bij jou.

 

VAN HARD WERKEN NAAR MOEITELOOS ONDERNEMEN

Je bedrijf opbouwen is hard werken. Maar dat harde werken hoeft niet altijd zo te blijven. Met de keuzes die jij maakt bepaal je zelf hoe veel of weinig tijd het jou kost om opgemerkt te worden door nieuwe klanten.

O ja, ik was ook die ondernemer die dacht dat je je succes alleen verdiende als je altijd hard werkte. En dus gedroeg ik me ook zo in alles wat ik aan marketing deed. Ik besteedde mijn tijd vooral aan dingen waar ik continu druk mee was. Continu actief zijn op Facebook en Instagram vooral. Dat kostte me weinig moeite, maar ik merkte ook al snel dat als ik een paar dagen geen tijd in social media stopte, er ook niets uit kwam. En ik schrok van verhalen van ondernemers die van de ene op de andere dag hun hele of halve bereik op social media als sneeuw voor de zon zagen verdwijnen, omdat er iets veranderde in het algoritme of de regels van Facebook of Instagram.

 

Op social media bouw je je bedrijf op geleende grond. Als je er elke dag zichtbaar en actief bent levert het je heel veel op. Maar zodra je daar (tijdelijk) geen zin in hebt stoppen de resultaten ook heel snel. Ik wist dat al, ik leerde nota bene vanaf het begin al aan mijn klanten dat ze zich moesten focussen op hun website en hoe ze daar klanten uit kregen. Maar zelf gedroeg ik me daar niet altijd naar.

Totdat ik mijn marketingtijd vanaf 2018 anders ging verdelen. Meer tijd ging stoppen in mijn website en in het verzamelen van e-mailadressen van mijn websitebezoekers, zodat we na hun eerste bezoek contact met elkaar konden houden. De tijd die ik hierin stopte bleef zich ook uitbetalen als ik vakantie had of tijdelijk druk was met andere dingen. Ik kwam automatisch onder de aandacht van steeds meer potentiële klanten. En kreeg meer klanten en omzet. Ook als ik sliep of met andere dingen bezig was.

 

DIT IS OOK VOOR JOU WEGGELEGD

Z

Ook jij kunt (weer) die persoon zijn die ontspannen geniet van het ondernemerschap in plaats van dat je de onrust voelt om continu online actief en zichtbaar te zijn, of de zorgen over of er deze maand wel voldoende klanten komen.

Z

Ook jij bent in staat een systeem op te zetten waarmee je op een authentieke manier aan marketing doet waarmee er automatisch klanten naar je toe komen.

Z

Ook jij kunt dat heerlijke gevoel ervaren van: ‘Mijn website is niet alleen maar mooi, hij brengt ook aanvragen, klanten en omzet binnen, zelfs terwijl ik vrij ben of slaap’.

Z

En ook jij kunt de vrijheid ervaren van weer baas zijn over je eigen tijd in plaats van vast te zitten in een hamsterrad met acties die je telkens weer moet doen om er resultaat uit te halen.

 

 

Ook Anne is weer baas over haar eigen tijd en voelt voor het eerst in jaren de rust om twee doordeweekse ochtenden vrij te nemen zodat ze dan mee kan doen aan de lessen van haar favoriete yogadocent en zo haar dag op haar eigen tempo start. 

“Onze kleine reisorganisatie bestaat dit jaar 20 jaar, maar het is pas sinds de training van Rimke dat ik me er veel bewuster van ben hoe ik onze website kan optimaliseren. En dat was ook precies op het goede moment, want al wisten wij inmiddels heel goed wie wij waren en wat ons product was, we merkten dat we wegzakten in de zoekresultaten van Google en ik had geen idee hoe dat te beïnvloeden.

Met de praktische tips en de heldere informatie in ‘gewone mensen taal’ van Rimke heb ik ontzettend veel geleerd! Nu werk ik met veel meer plezier en zelfvertrouwen aan het verbeteren van de SEO, mijn blogs, de aanbodpagina’s en het zichtbaar worden voor onze klanten. Ik heb zelfs mijn eerste funnels gemaakt afgelopen jaar! 

Het levert ons al met al ontzettend veel op! We scoren goed in Google, worden steeds beter gevonden. De mailinglijst voor onze nieuwsbrief is voor het eerst sinds jaren significant gegroeid, de aanbodpagina’s zijn beter, de conversie naar het boeken van reizen is hoger.

Een aanrader voor iedereen die wel wat hulp kan gebruiken om het optimale te halen uit zijn/haar website!”

Anne Middelkamp

Oprichter/eigenaar Ardanza Reizen

 

LAAT MIJ JE HELPEN IN

CONTINU KLANTEN UIT JE WEBSITE

De meest complete training die jou leert hoe jij potentiële klanten op je website krijgt én hoe je van die mensen die interesse hebben om zaken met jou te doen ook echt klanten maakt.

Continu klanten uit je website is een online trainingsprogramma waarin je stap voor stap en in eenvoudige lessen leert hoe jij een groeiende stroom klanten krijgt vanuit je website. Je volgt deze training zelfstandig, met groepsbegeleiding in de bijbehorende Facebookgroep waar regelmatig een online vragenuurtje plaatsvindt, of je doorloopt de training samen met mij in de VIP-variant van Continu klanten uit je website. Je krijgt lifetime toegang, dus zolang als de training bestaat.

 

“Ik weet steeds beter met welke zoektermen mijn ‘ideale’ klant het internet afstruint. Hierdoor kan ik de juiste content op de website plaatsen, zodat gasten op de website terechtkomen en daar ‘rondneuzen’ om uiteindelijk contact te leggen.
Ik ben 4 jaar geleden met onze website begonnen. En sindsdien hebben we hard gewerkt aan de vindbaarheid ervan (SEO). Maandelijks komen er nu ongeveer 2.000 mensen op onze website. En de beste resultaten krijg ik momenteel door blogs die gaan over ‘wie wij zijn en wat wij doen’. Want ik heb ondertussen geleerd dat wij onze ‘ideale’ klant aantrekken door te laten zien wie wij zijn. En dus durf ik steeds beter te laten zien (ook op video) wie wij zijn. Deze blogs geven ‘piekmomenten’ in de bezoekersaantallen en dragen bij aan de bezoekersaantallen van de website.
Met de begeleiding van Rimke heb ik het vertrouwen dat ik de juiste tijd steek in de juiste stappen op het juiste moment. Ik pak dus werkzaamheden op die op dat moment voor ons van waarde zijn en het meeste resultaat geven. Ik weet hiermee steeds beter waarmee ik bezig ben. En als ik het even niet weet of wat feedback nodig heb, dan zijn er diverse contactmomenten waarop Rimke mij verder kan helpen.
Ik zou de training Continu klanten uit je website aanbevelen aan iedereen die zijn of haar website ziet als een kansrijk middel om klanten aan te trekken. Want het aantrekken van bezoekers op je website kun je echt leren. Zelf heb ik te maken met seizoensdrukte en wil ik ook in die periode dat er bezoekers op onze website blijven komen.”

Gonnie Linssen

Bed & Breakfast La Vecchia Scuola in Le Marche

“Jouw website is het enige waar je zelf de regie over kunt hebben. Als je zorgt dat de inhoud up-to-date blijft en Google heeft door dat jouw site ´leeft´, dan kan het zijn werk voor je doen. Er zit leven in je site als je regelmatig een nieuw blog plaatst of er vinden andere activiteiten via je website plaats. Rimke kan je er alles over leren.

Door het gebruik van de juiste zoektermen in de pagina´s van mijn website en in mijn blogs weten mensen mij nu via Google te vinden. Rimke is zeer behulpzaam, reageert snel en stelt de juiste vragen om je zelf aan het denken te zetten. Ik raad de training aan iedereen aan die het beste uit zijn of haar website wil halen en graag aan de slag gaat om er zelf een succes van te maken.”

Jacqueline Naaborg

Studiekeuze Top 3

 

ZO ZIET JOUW STAPPENPLAN NAAR SUCCES ERUIT

De training Continu klanten uit je website bestaat uit 11 modules die logisch op elkaar aansluiten. Je volgt al deze modules volledig op jouw eigen tempo. Ben je er op dit moment nog niet aan toe om alles uit te voeren wat aan bod komt? Dan doe je eerst een gedeelte van de lessen, want je hebt lifetime toegang tot de training. Ook als je (eerst) met een gedeelte van de modules aan de slag gaat, ga je al mooie resultaten behalen in de vorm van meer klanten en omzet. 

Module 0: Bouw een sterke basis

In deze les gaan we onder andere je ideale websitebezoeker in kaart brengen en Google Analytics installeren. Je krijgt een handige vragenlijst om je ideale websitebezoeker in kaart te brengen en een stap voor stap uitleg voor het goed instellen van Google Analytics.

Module 1: magnetische zoektermen

In deze module gaan we samen op zoek naar de zoektermen waarmee jij jouw ideale klanten naar je website toe trekt. Je leert wat anno 2020 belangrijk is bij het gebruiken van zoektermen, wat het verschil in zoekgedrag is tussen informatiezoekers en potentiële klanten en waar op je website je jouw zoektermen moet plaatsen.

Module 2: leg de rode loper uit voor jouw klanten

In deze module nemen we jouw website onder de loep door de ogen van jouw nieuwe websitebezoeker. Hoe zorg je ervoor dat jouw nieuwe bezoeker op je website blijft en daar de juiste acties onderneemt om geïnteresseerd te raken in jouw aanbod? Je leert onder andere hoe je een goede homepage en een goede Over mij/ons-pagina maakt.

Module 3: laat klanten kopen zonder dat jij er omkijken naar hebt

In deze module staat het schrijven van een goede aanbodpagina centraal. Een aanbodpagina die zo goed en aantrekkelijk geschreven is dat klanten zelfstandig bij jou gaan kopen, zonder dat jij er omkijken naar hebt. Je leert onder andere hoe je koopbezwaren wegneemt en hoe je goede recensies voor je website verkrijgt.

Module 4: bouwsteenartikelen

In deze module gaan we zorgen dat nog meer toekomstige klanten jouw website weten te vinden. Dat doen we door een bouwsteenartikel (ook bekend als cornerstone content) te schrijven, oftewel een lang blogartikel dat heel goed gevonden wordt in Google en daardoor veel bezoekers naar je website brengt. Je leert alles wat er komt kijken bij het schrijven van een goed bouwsteenartikel.

Module 5: bloggen

In deze module staat bloggen centraal. Bloggen is belangrijk om je website levendig én goed vindbaar in Google te houden. Alles wat je erover wilt weten komt aan bod: hoe schrijf je een goed blogartikel, hoe optimaliseer je bestaande blogs, hoe bedenk je goede blogonderwerpen, hoe krijg je klanten uit je blogs, et cetera.

Module 6: zo laat je potentiële klanten terugkomen op je website

In deze module maken we een klantenmagneet, oftewel een cadeau dat voor jouw websitebezoeker zo waardevol is dat deze graag zijn of haar e-mailadres aan jou geeft om dit gratis te ontvangen. Zo’n cadeau kan een e-book zijn, een handige checklist, een videoserie of nog iets anders. Ook leer je andere manieren om bezoekers terug te krijgen op je website, zoals slim gebruikmaken van de Facebook Pixel en bezoekers een gratis abonnement laten nemen op nieuwe artikelen op jouw website.

Module 7: zo blijf je met je websitebezoekers in contact

Deze module staat helemaal in het teken van e-mailmarketing. Ik leer je hoe je door het versturen van e-mails een band en vertrouwen opbouwt met je toekomstige klanten en hoe je vanuit een nieuwsbrief een aanbod doet waar je lezers maar wat graag JA op zeggen. Ook komen de verschillende programma’s waarin je nieuwsbrieven kunt maken aan bod.

Module 8: Google social, zo zet je Google Mijn Bedrijf in

In deze module staat Google Mijn Bedrijf centraal. Hoe gebruik je dit ‘social media kanaal’ van Google om je bedrijf nog beter vindbaar te maken en welke opties die voor jou interessant zijn zitten er nog meer in Google Mijn Bedrijf. 

Module 9: leren en verbeteren

In deze module besteden we onze tijd aan ontdekken en verbeteren van dat wat al werkt. Je leert hoe je je website nog beter vindbaar maakt voor jouw toekomstige klanten en hoe je de conversie uit je website (dat is het percentage bezoekers dat iets koopt) omhoog brengt. Ook kijken we hoe jij je e-maillijst nog verder kunt laten groeien. Zo zie je vanzelf in welke van de vorige modules je nog eens extra mag duiken.

Module 10: bouw een authentieke funnel die vanzelf klanten binnenbrengt

In deze module leer je alles over funnels en hoe je die inzet om een band op te bouwen met je toekomstige klanten. Je leert hoe je een simpele e-mailfunnel maakt en hoe je klanten haalt uit een funnel.

BONUSLESSEN

Deze bonuslessen mag je in de loop van 2020 verwachten: 

R

Gastbloggen om links naar je website te verzamelen

R

Zo maak je een contentkanon dat jouw websitebezoek exponentieel laat groeien

R

YouTube: scoren in de videoresultaten van Google

R

Test en verbeter de snelheid van je website

 

Welke begeleiding krijg je?

In de periode van maart tot en met juni 2020 is er in de Facebookgroep van Continu klanten uit je website elke week een vragenuurtje waar je live bij kunt zijn of dat je later kunt terugkijken. Ook daarna zullen deze vragenuurtjes er zijn, op een nader te bepalen frequentie. Sowieso kun je dagelijks in de Facebookgroep van de training terecht met al je vragen en om de uitwerking van opdrachten uit de training te delen.

 

BEN JIJ KLAAR VOOR MEER KLANTEN UIT JE WEBSITE?

De eerste module van de gloednieuwe training Continu klanten uit je website komt beschikbaar op maandag 2 maart. Als jij je voor die datum aanmeldt voor de training krijg je vanaf dan elke week toegang tot nieuwe lessen totdat de training compleet is. Ook krijg je, als je je al in februari aanmeldt, een dikke korting op het bedrag dat je hieronder ziet staan. 

Gebruik bij je aanmelding voor de basisvariant van de training in het vakje voor de kortingscode het woord schrikkeldag om maar liefst 29 procent korting te krijgen. Deze code geldt voor zowel de betaling in termijnen als de betaling in één keer. Hij is geldig tot en met 29 februari 2020. 

 

ONLINE VIP-MIDDAG VOOR DE EERSTE VIJF

Ben jij bij de eerste vijf aanmelders voor het basis- of het VIP-traject van deze training én doe je jouw betaling in één keer? Dan krijg je nog een extra cadeau bij je deelname aan Continu klanten uit je website. Met deze groep gaan we tijdens een exclusieve online VIP-middag de diepte in duiken over hoe jij continu klanten uit je website krijgt. Jij hebt alle ruimte om mij je vragen te stellen en ik bekijk vooraf jouw website zodat ik je op deze VIP-middag al mijn gouden tips kan geven op dit gebied. 

 

“Ik heb inmiddels verschillende cursussen gevolgd bij Rimke. Wat ik heb geleerd is dat het belangrijk is om regelmatig nieuwsbrieven te schrijven (ik heb gekozen voor 2 keer per maand) en om voor de goede vindbaarheid een cornerstone artikel te schrijven. Daarnaast heb ik geleerd over het belang van zoekwoorden en het herschrijven van verschillende websitepagina`s. Dit alles met als resultaat dat mijn website dubbel zo goed gevonden wordt, en de reserveringen dit jaar erg goed verlopen. Maar nog belangrijker is misschien wel dat ik me in mijn bedrijf zekerder voel, meer het gevoel heb controle te hebben over de verkoop. En ik heb nu plezier gekregen in het schrijven van blogs en nieuwsbrieven.

Rimke geeft duidelijk uitleg en helpt je goed op weg. Je krijgt verschillende hulpmiddelen aangereikt, zoals een Facebookgroep waar je altijd je vragen kunt stellen en snel antwoord krijgt. Maar ook websites die je kunt gebruiken om goede zoekwoorden te vinden, die je website scannen  et cetera. Ik ben erg blij met de hulp van het afgelopen jaar en kan je Rimke en haar cursussen zeker aanraden.” 

Saskia Bakker

Agriturismo OlivArancio

 

Wat krijg je extra in het VIP-traject?

In het VIP-traject krijg je naast de gewone groepsbegeleiding in de Facebookgroep ook mijn 1-op-1 coaching om jou continu klanten uit je website te laten krijgen. Je hebt tijdens dit traject 5 keer een 1-op-1 coachingssessie van een uur met mij waarin we werken aan alles dat ervoor zorgt dat jij makkelijker en sneller klanten krijgt uit je website. Jij bepaalt zelf de thema’s waar we in de coaching aan werken: we kunnen bijvoorbeeld samen jouw perfecte magnetische zoektermen zoeken, supersterke websiteteksten voor jou schrijven, de perfecte onderwerpen bedenken voor blogs die een continue stroom klanten naar jouw website brengen, jouw online cadeautje maken waarmee jij heel veel e-mailadressen verzamelt, een e-mailfunnel uitwerken, enzovoort. Ook mag je mij tijdens het VIP-traject onbeperkt mailen voor tips en feedback (iets dat niet beschikbaar is voor de basisdeelnemers). In principe duurt het VIP-traject 4 maanden, maar als het tempo voor jou dan te hoog ligt kunnen we daar in overleg ook een jaartraject van maken.

Voordat je toegang krijgt tot het VIP-traject wil ik je eerst even persoonlijk spreken of per mail contact met je hebben, om zeker te weten of jij de juiste resultaten gaat halen uit dit traject. Meld je via de paarse knop hierboven aan voor een persoonlijk of mailgesprek als je mee wilt doen aan het VIP-traject.

In het VIP-traject zijn maximaal 5 plekken beschikbaar. Het traject start voor iedereen in maart. 

 

BIJ WIE VOLG JE DEZE TRAINING?

Mijn naam is Rimke de Groot en ik ben online marketingcoach met een achtergrond als journaliste/tekstschrijver. Het is mijn missie om ondernemers te leren hoe ze niet alleen klanten op hun website krijgen, maar ook klanten uit hun website halen, door een combinatie van de juiste teksten en marketingacties. Al sinds 2016 help ik in mijn trainingen ondernemers om precies dit te doen: op een eenvoudige manier meer klanten krijgen uit hun website. Ondernemers die mijn trainingen volgen zien eerst hun aantal websitebezoekers en als gevolg daarvan ook hun omzet groeien. Met klanten krijgen uit je website heb ik tot nu toe ongeveer 60 ondernemers geholpen. 

“Het is niet makkelijk om teksten te schrijven die mensen werkelijk aanspreken, maar door de verschillende cursussen in de Ik help jou online Academie heb ik niet alleen veel ideeën opgedaan, maar ben ik ook aangespoord om nu werkelijk iets met mijn teksten te gaan doen.

Hierdoor heb ik de teksten op mijn website verbeterd en zijn ook mijn e-mails, van nieuwsbrieven tot funnel e-mails, beter qua opzet en formulering. Ik merk dus ook dat er meer mensen positief reageren op zowel mijn website als mijn e-mails.

Behalve voor de vindbaarheid in Google en het maken van een e-book, kan ik iedereen die moeite heeft met de combinatie van marketing en het schrijven van teksten de training Continu klanten uit je website van harte aanbevelen.”

Esther Franken

VA bij EF Office Management

“Voordat ik aan de training Scoren in Google begon had ik niet echt een idee waar te beginnen, dus dan is het fijn om het zo stap voor stap samen met jou te doen. Ik vind alles wat ik geleerd heb handig, anders had ik er nu nog geen tijd aan besteed. We hebben nog niet zozeer meer boekingen gekregen, maar ze komen nu wel vroeger in het jaar. En we hebben meer bezoekers op onze website gekregen.”

Bianca Popelier

Vakantiecomplex Nido Aguila Blanca in Spanje

“Ik wist dat het echt nodig was om aan de slag te gaan met onze website, maar ik had gewoon die schop onder mijn kont nodig. Tijdens mijn opleiding had ik al veel geleerd over Google en zijn algoritme en toch twijfelde ik niet om mee te doen aan de training. Ik volgde Rimke al een tijd op Facebook en kwam vaak ook nuttige tips tegen. Om gestructureerder te werk te gaan en echt de puntjes op de spreekwoordelijke i te zetten ben ik haar training gaan volgen.

Door stap voor stap de training te volgen, kon ik alle tips één voor één invoegen in de website. Dat maakte het net even behapbaarder dan in één keer alles veranderen. De filmpjes zijn echt heel duidelijk en super goed te volgen.

Bijna al onze gasten komen nu via onze eigen website, vooral via Google. Zeker in het toerisme is dit belangrijk, want de advertentiekosten lopen snel op (zeker als je ook nog afhankelijk bent van bijvoorbeeld een big brother als Booking).”

Kelly de Best

Domaine des Lilas in Frankrijk

× .