Zomertraining: De Switch
Laat nieuwe klanten jou uit zichzelf in Google vinden
Als nieuwe klanten jouw aanbod nodig hebben, gaan ze véél sneller naar je op zoek in Google dan op social media. Sterker nog: 46 procent van alle zoektochten naar een product of dienst begint in Google. Grote kans dus dat nieuwe klanten ook naar jóu op zoek zijn in Google. Maar kunnen ze jouw website en aanbod daar ook vinden?
Als jij een zelfstandig ondernemer bent die tot nu toe vooral de focus heeft gelegd op marketing via social media, dan snap ik je helemaal. Posten op Facebook, Instagram of LinkedIn is makkelijk en laagdrempelig. Waarschijnlijk wist je al hoe het plaatsen van berichten op deze kanalen werkte voordat je begon met je bedrijf. Logisch dus als je de keuze maakt om daar (als eerste) van je te laten horen zodra je een bedrijf start.
Maar wat als dat aanwezig zijn op social media je niet oplevert wat je gehoopt had? Wat als nieuwe klanten jou daar niet in groten getale weten te vinden? Of wat als je zelf niet (meer) blij wordt van het doorbrengen van veel tijd op social media? Of als je naast jouw favoriete social mediakanaal nóg een extra mogelijkheid voor jezelf wilt creëren om meer nieuwe klanten aan te trekken?
Dan is het superslim als je een website hebt die werkt voor jóu. Een website die in Google regelmatig gevonden wordt door nieuwe klanten die jij met jouw mooie aanbod kunt helpen.

Maar hoe doe je dat dan: een website goed voor jou laten werken? In welke opzichten werkt dat anders dan het aantrekken van klanten op social media? Wat is belangrijk als je goed gevonden wilt worden in Google en als je van je websitebezoekers klanten wilt maken?
Dat ga je allemaal ontdekken in de online zomertraining Maak de switch van social media naar je website
In deze online live training, die plaatsvindt van 1 tot en met 21 augustus, ga ik je aan de hand van videolessen en concrete opdrachten helpen om – vanuit wat je al weet en doet als we het hebben over actief zijn op social media – de switch te maken naar een website die werkt voor jóu. Waarbij jij zelf kiest of je je website voor je wilt laten werken omdat je social media graag (meer) los wilt laten of als een éxtra mogelijkheid om meer nieuwe klanten naar jou toe te laten komen.
Tijdens De Switch gaan we elke maandag en donderdag samen met een nieuw thema aan de slag. Deze onderdelen komen aan bod:
Thema 1: Hoe vinden nieuwe klanten jou in Google?
Wanneer gaat iemand in Google naar jou op zoek? Wat zijn de verschillen met wanneer iemand jou op social media gaat volgen? Hoe trek je mogelijke nieuwe klanten naar je website toe? En bonus: hoe koppel je je website en social media zo aan elkaar dat ze elkaar versterken bij het aantrekken van nieuwe klanten?
Thema 2: Content die mogelijke klanten naar je website trekt
Wat voor content maak je voor je website? Hoe vaak doe je dat? En hoe kort of uitgebreid moet dat dan zijn? Hoe en wanneer bereik je nieuwe klanten met de content die je voor jouw website maakt? Wat zijn hier de verschillen met social media? Daar gaan we in thema 2 samen mee aan de slag.
Thema 3: Slim gebruikmaken van wat je al hebt
Ook al ziet niemand nu nog de content die jij een paar maanden geleden voor social media gemaakt hebt, het (merendeel) is er nog wel – en zelf kun jij het wél gemakkelijk terugvinden. Hoe maak je slim gebruik van de content die je al voor social media gemaakt hebt, zodat het maken van content voor je website niet te veel van jouw kostbare tijd kost? En welke vorm van content past het beste bij jou?
Thema 4: Zorg dat je websitecontent goed gelezen wordt
Als je wilt dat de teksten die jij voor je website schrijft goed en vaak gelezen worden, moet je eigenlijk precies het omgekeerde doen van wat je op social media doet als je daar hetzelfde doel wilt bereiken. In dit thema ontdek je hoe jij ervoor zorgt dat websitebezoekers je niet alleen goed weten te vinden, maar jouw websitecontent ook echt lezen.
Thema 5: In contact komen met je websitebezoekers
Op social media zie je heel makkelijk wie er op jouw content reageert, wie er een duimpje of een hartje geeft en wie je een privéberichtje stuurt. Ook met je websitebezoekers kun je gemakkelijk in contact komen, maar dan mag je wel goed rekening houden met de verschillende soorten bezoekers en hun behoeftes. Daar gaan we in dit thema mee aan de slag.
Thema 6: Een plan om je website voor zichzelf te laten werken
Wil je graag een website die werkt voor jou als het om het aantrekken van nieuwe klanten gaat, ook op de momenten dat jij niet werkt? Dan krijg je in dit thema de handvaten die jou helpen om je website uit zichzelf voor jou te laten werken, zonder dat je er (zoals dat op social media gaat) voortdurend nieuwe dingen moet plaatsen om onder de aandacht te blijven.
Hoe doe je mee, zodat jij straks óók meer nieuwe klanten gaat aantrekken via je website?
Deze zomertraining waarin jij de switch maakt van social media naar je website vindt plaats van 1 tot en met 21 augustus. Je kiest zelf of je gratis meedoet of een VIP-ticket boekt, inclusief verschillende waardevolle extra’s. Hieronder kun je jouw keuze maken.
GRATIS DEELNAME AAN DE SWITCH
- 6 waardevolle videolessen met tips en inspiratie om de switch te maken van social media naar je website
- Concrete opdrachten die je uitnodigen direct praktische stappen te zetten
- 3 weken lang (van 1 tot en met 21 augustus) extra tips en begeleiding in de besloten Facebookgroep van De Switch
- Tot en met 31 augustus toegang tot alle 6 video’s die bij deze training horen
VIP-TICKET VOOR DE SWITCH
MAXIMAAL 25 TICKETS BESCHIKBAAR- 6 waardevolle videolessen met tips en inspiratie om de switch te maken van social media naar je website
- Concrete opdrachten die je uitnodigen direct praktische stappen te zetten
- 3 weken lang (van 1 tot en met 21 augustus) extra tips en begeleiding in de besloten Facebookgroep van De Switch
- Bonussessie 1: Zoekwoorden vinden die jouw favoriete klanten aantrekken (op dinsdag 2 augustus om 10.00 uur)
- Bonussessie 2: Blogonderwerpen waarmee jij nieuwe klanten aantrekt (op dinsdag 9 augustus om 10.00 uur)
- Bonussessie 3: Bij jou passende manieren om in contact te komen met je websitebezoekers (op dinsdag 16 augustus om 10.00 uur)
- Bonustips bij elk van de videolessen
- Onbeperkte toegang tot alle opnames die bij deze training horen, in mijn Ik help jou online Academie
Hoe vindt deze training plaats?
De training Maak de switch van social media naar je website vindt plaats van 1 tot en met 21 augustus. In deze 3 weken staat er elke maandag en donderdag een nieuwe videoles voor je klaar, op mijn website én in de tijdelijke besloten Facebookgroep die bij de training hoort. Bij elke videoles hoort ook een concrete opdracht die je direct uitnodigt om in actie te komen. Je kunt de videolessen kijken op de momenten die jou goed uitkomen, of dat nu meteen is nadat ze online komen of later. Als je je aansluit bij de Facebookgroep die bij De Switch hoort, heb je ook de mogelijkheid om feedback van mij te ontvangen op de opdrachten in deze training.
Welk resultaat mag je verwachten als je meedoet?
Als jij meedoet aan deze training heb je aan het einde een ijzersterk plan om je website voor jóu te laten werken, zodat je ofwel een extra manier hebt om nieuwe klanten naar jou toe te laten komen, naast het social mediakanaal of de kanalen waar je al actief bent, ofwel de tijd die je op en aan social media besteedt flink kunt terugschroeven zodat je tijd vrijmaakt voor andere dingen waar jij eigenlijk veel blijer van wordt.
Heel concreet heb jij aan het einde van deze training een kant-en-klaar actieplan om:
Google voor je te laten werken om nieuwe klanten naar jou toe te laten komen
Content te maken die meer mogelijke nieuwe klanten naar jouw website laat komen.
In weinig tijd veel content voor je website te maken, zeker als je al een tijdje actief berichten plaatst op social media
Teksten voor je website te schrijven die echt gelezen worden en daarmee jouw websitebezoekers in actie zetten, bijvoorbeeld om contact met jou te zoeken of bij je te kopen
In contact te komen meet websitebezoekers die mogelijke klanten zijn.
En om jouw website ook op de lange termijn uit zichzelf voor jou te laten werken, zodat jij er in je vakanties en vrije tijd geen omkijken naar hebt én toch nieuwe klanten kunt bereiken
Wat krijg je extra als je een VIP-ticket boekt?
Laat ik vooropstellen dat je sowieso superveel waarde uit deze training gaat halen, of je nu gratis meedoet of als VIP. Als je kiest voor het VIP-ticket gun je jezelf, bovenop de video’s en opdrachten die elke deelnemer krijgt, extra begeleiding om alles dat aan bod komt specifiek voor jóuw website en jóuw doelen voor de komende tijd toe te passen.
Als VIP krijg je toegang tot 3 extra Zoom-sessies met mij en de andere VIP’s, waarin drie thema’s aan bod komen: (1) hoe vind jij goede zoekwoorden waarmee je in Google de allerleukste klanten naar jou toe laat komen en op welke plekken op je website plaats je deze zoekwoorden, (2) hoe vind jij (nieuwe) blogonderwerpen waarmee je meer nieuwe klanten naar je website toe laat komen, en (3) hoe kom jij op een eenvoudige en bij jou passende manier in contact met bezoekers van je website die jouw mogelijke klanten zijn.
Tijdens de Zoom-sessies kun je mij rechtstreeks vragen stellen. Ik laat je zien hoe jij mijn favoriete hulpmiddelen om goede zoekwoorden en blogonderwerpen te vinden voor je laat werken, ik brainstorm met je mee over hoe jij meer nieuwe klanten op je website gaat krijgen én ik beantwoord alle overige vragen die jij hebt. Ook als je niet bij alle drie de sessies live aanwezig kunt zijn, kun je gewoon je vragen aan mij stellen en mij met je mee laten brainstormen over hoe jij jouw doelen bereikt.
Omdat ik de VIP-deelnemers veel persoonlijke aandacht wil kunnen geven, zijn er maximaal 25 VIP-tickets beschikbaar. Verder houd je als VIP na afloop van deze training niet alleen toegang tot alle lesvideo’s, maar ook tot al het bonusmateriaal, zoals de opnames van de 3 VIP-sessies en alle overige bonuscontent.
BIJ WIE VOLG JE DEZE TRAINING?

Hi, ik ben Rimke de Groot van Ik help jou online. In de afgelopen 6 jaar heb ik al honderden zelfstandig ondernemers mogen helpen om (veel) meer nieuwe klanten uit hun website te krijgen. Sommigen van hen steken op dit moment niet of nauwelijks nog tijd in social media, omdat ze er zelf niet blij van worden én omdat ze mede dankzij mijn begeleiding een website hebben die meer dan goed voor hen werkt in het aantrekken van nieuwe klanten.
Zelf vind ik actief zijn op social media bijna net zo leuk als bezig zijn met mijn website, maar ik merk wel dat mijn website me vele malen meer nieuwe klanten brengt dan de dingen die ik op social media doe. En ik gun het jou ook van harte dat jouw website (veel) meer nieuwe klanten naar jóu toe gaat brengen.
DIT ZEGGEN ONDERNEMERS DIE AL TRAININGEN BIJ MIJ VOLGEN:
“Ik heb al diverse trainingen en workshops bij Rimke gevolgd, en elke keer leer ik weer wat nieuws. Heldere en enthousiaste uitleg, duidelijke voorbeelden – en na iedere sessie krijg ik zin om zelf aan de slag te gaan en mijn website nóg beter te maken. Echt een aanrader voor iedere ondernemer!”
“Een training bij Rimke is heerlijk praktisch. Ze legt stap voor stap uit hoe ze het zelf heeft aangepakt, zodat je haar kunt ‘nadoen’. Zo hoef je niet zelf het wiel uit te vinden en scheelt het je heel veel gedoe en energie.”
“Volg een training bij Rimke, en je weet zeker dat je nieuwe dingen leert. Niet alleen dingen die mooi en interessant klinken, maar dingen die je ook meteen zelf kunt toepassen. Rimke gebruikt duidelijke taal en geeft naast waardevolle informatie, ook veel energie en motivatie om je website te verbeteren!”


“Ik word heel enthousiast van trainingen van Rimke. Ze is kalm en vriendelijk en legt alles heel rustig en duidelijk uit. Vaak ook met een stappenplan of checklist. Hierdoor weet ik gelijk wat ik kan doen en aan welke knopjes ik kan draaien om te bereiken wat ik wil. Dat geeft mij energie om gelijk ermee aan de slag te gaan!”


Veelgestelde vragen
Ik ga in augustus op vakantie, kan ik dan ook meedoen?
De videolessen die je in de training Maak de switch van social media naar je website krijgt duren elk ongeveer 15 minuten. Dus als jij ergens in augustus 1,5 uur tijd kunt vinden om de lessen te bekijken, kun je ook meedoen als je in augustus vakantie hebt.
Ik vind het juist leuk om actief te zijn op social media, is deze training dan wel voor mij?
Ja, in dat geval kun je zeker ook meedoen aan deze training. Je creëert dan aan de hand van de lessen uit de training een extra kans voor jezelf om meer nieuwe klanten naar jou toe te laten komen, in aanvulling op wat je al op social media doet.
Wat gebeurt er na mijn aanmelding voor de training?
Je ontvangt dan meteen per mail een bevestiging van je deelname. In de week van 25 juli, meteen na mijn vakantie, ontvang je alle info over de training en wanneer je wat kunt verwachten. Ook krijg je dan een uitnodiging om je aan te sluiten bij de tijdelijke Facebookgroep speciaal voor deelnemers aan de training.