fbpx

VERKOPEN VANUIT JE HART

Actieprogramma om slim en structureel nieuwe klanten naar jóu toe te laten komen

Je was zó goed bezig… Je schreef trouw wekelijks of maandelijks je nieuwste blog, je verstuurde je nieuwsbrief netjes op tijd, je ondernam acties om nog meer bezoekers op én nog meer nieuwe klanten uit je website te halen. Je gaf jezelf zelfs een welverdiend schouderklopje. Maar toen…

Toen was je plotseling een paar weken heel druk met andere dingen. Voelde je je een tijdje minder fit. Viel er iets tegen in je bedrijf waardoor je van slag raakte. Of had je een paar weken achter elkaar geen of weinig nieuwe klanten en kwam de ‘waar doe ik het eigenlijk allemaal voor’-gedachte in je hoofd op.

En dus schreef je geen nieuwe blogs meer. Verstuurde je die nieuwsbrief toch maar niet. Deed je nergens en aan niemand je aanbod. Met als gevolg niet of nauwelijks nieuwe klanten en omzet. 

Nee, ik ga je niet de put in praten, ik ga je laten zien dat JIJ de sleutel in handen hebt om hier verandering in aan te brengen, vandaag nog. Want jouw aanbod is nog steeds goed. Jouw mogelijke klanten zijn er nog steeds. Het is aan jou om te laten zien dat jij er ook nog steeds bent. Zodat die nieuwe klanten en de bijbehorende omzet vanzelf weer jouw kant op komen. En omdat je dit samen veel gemakkelijker voor elkaar krijgt dan alleen, help ik je hier graag bij.

 

MAAK KENNIS MET VERKOPEN VANUIT JE HART

Jouw actieplan én stok achter de deur om structureel nieuwe klanten naar jóu toe te laten komen 

Als jij een goed aanbod hebt en weet wat je zoal kunt doen om aan nieuwe klanten te komen, dan zijn er drie voor de hand liggende redenen waarom het je toch niet lukt om structureel nieuwe klanten te krijgen.

De eerste is dat je een stok achter de deur mist: iets of iemand die maakt dat jij ook echt gaat doen wat je zegt te zullen gaan doen. Zoals het heel lastig is om jezelf aan je eigen haren uit een sloot te trekken, zo is het vaak ook knap lastig om je eigen stok achter de deur te zijn. Afspraken waarbij je alleen zelf op jezelf rekent breken we nu eenmaal veel te gemakkelijk – vertel mij wat!

De tweede is wat ik maar even het ‘ach, zo is het ook wel goed’-syndroom noem. Of jij nu blij wordt van de omzet of van de impact die je maakt (of van allebei), ik ga ervan uit dat je droomt van het bereiken van grotere doelen dan je tot nu toe hebt behaald. Maar zodra daar dan een wat spannendere of lastigere stap bij komt kijken, dan overvalt je al snel de ‘ach, zoals het nu gaat en met wat ik nu heb is het ook wel goed’-gedachte. Terwijl je dan even later weer aan alles voelt dat je tóch heel graag méér wilt. Hallo, vicieuze cirkel.

En de derde is dat je iemand mist die even persoonlijk met je meekijkt naar jouw doelen en hoe jij die op een zo simpel en logisch mogelijke manier bereikt. We zijn als het om onze eigen plannen en doelen gaat vaak geneigd om veel te ingewikkeld te denken (ja, ik ook) en dan is het heel fijn als iemand anders met ons meekijkt en het in een paar zinnen veel simpeler en logischer maakt. 

Dit is wat Verkopen vanuit je hart jóu gaat brengen: 

Een stok achter de deur

Je dompelt jezelf in Verkopen vanuit je hart ruim 5 maanden onder in een groep met andere gelijkgestemde ondernemers die ook allemaal hun eigen ambities en doelen en bovenal ook hun eigen uitdagingen hebben. We gaan deze samen bereiken én elkaar scherp houden op de doelen die je zegt te willen behalen. In Verkopen vanuit je hart heb je elke maandag en vrijdag de kans om je doelen en resultaten te delen en kun je één keer per maand aanschuiven bij een online samenwerksesise van 3 uren – extreem goed voor je productiviteit. 

Gaan voor grotere doelen en resultaten

Ga toch weg met je ‘Ach, zo is het ook wel goed’. Want stiekem blijft dat ‘ik wil het toch heel graag’-stemmetje altijd óók aanwezig in je hoofd. Natuurlijk wil je grotere doelen behalen en grotere resultaten bereiken, maar dat vind je ook spannend en soms lastig. En dat mag er gewoon zijn – dat hebben we allemaal (tenzij je niet of weinig ambitieus bent, maar die ondernemers kom je niet tegen in Verkopen vanuit je hart). Samen met de andere deelnemers ga ik je uitdagen om tot grotere hoogtes te komen dan waar jij alleen komt – onder andere tijdens de maandelijkse online mastermind. 

Oh, zo doe ik dat dus

Tijdens de maandelijkse online masterclass in Verkopen vanuit je hart speel ik in op dat waar jij als deelnemer behoefte aan hebt. Ik ga je niet volproppen met allemaal nieuwe kennis of superhippe strategietjes die over 3 maanden alweer zijn uitgewerkt. Nee, ik kijk persoonlijk met jou mee naar hoe jij jouw doelen voor 2024 bereikt – en er komen thema’s aan bod die aansluiten bij de vragen en uitdagingen die jij hebt. Datzelfde geldt ook voor de al genoemde maandelijkse mastermind: daar stel jij met jouw vragen de inhoud van de mastermind samen. 

ja, ik doe mee! 

De nieuwe ronde van Verkopen vanuit je hart is inmiddels begonnen en je kunt je daar niet meer voor aanmelden. Wil je het graag als eerste horen als er een volgende ronde van start gaat? Mail me dan even op rimke@ikhelpjouonline.nl met in de onderwerpregel Verkopen vanuit je hart. Dan hoor jij het als eerste als er weer plek is voor nieuwe deelnemers. 

 

Bij wie volg je Verkopen vanuit je hart? 

Hi, ik ben Rimke en als je mij 5 jaar geleden had verteld dat ik nu een aanbod zou hebben waarbij het woord ‘verkopen’ in de titel staat zou ik je keihard uitgelachen hebben. ik ben namelijk niet bepaald geboren als een salestijger. Lange tijd had ik daarom de overtuiging dat ik nooit écht super succesvol kon worden met mijn bedrijf, laat staan veel klanten kon helpen.

Totdat ik mezelf meenam op een ontdekkingsreis naar hoe ik wél veel mensen kon helpen, op een manier die volledig bij mij paste. Waarbij ik géén metamorfose tot salestijger hoefde te ondergaan, wél af en toe een stap buiten mijn comfortzone moest zetten, maar bovenal klanten naar mij toe kon laten komen op een manier die volledig paste bij mij. Waarbij consistent zijn plus verbinding maken met de mensen die ik het allerbeste kan helpen, in geschreven en gesproken woorden, centraal staat.

Op dit moment verspil ik geen tijd meer aan manieren van verkopen die niet bij mij passen – en als gevolg daarvan natuurlijk ook niet voor mij werken – maar doe ik alleen dat waar ik me goed bij voel – en doe ik dat zo goed en zo consistent mogelijk. En dat werkt: want elk jaar help ik honderden mensen met mijn verschillende vormen van aanbod.

Ik gun het jou ook van harte dat je meer mensen mag helpen met jouw mooie aanbod, en daarom help ik je in Verkopen vanuit je hart heel graag om op een slimme en simpele manier in actie te komen én te blijven. 

 

Wanneer past Verkopen vanuit je hart supergoed bij jou? 

Je weet al hóe het moet en wat je wilt, je uitdaging zit in het blijven doen. Blogs blijven schrijven om onder de aandacht te komen van nieuwe klanten. E-mails blijven versturen om je aanbod te verkopen aan nieuwe klanten. Dat ene nieuwe aanbod ontwikkelen dat je eigenlijk niet durfde te creëren, maar dat steeds in je hoofd blijft zitten en er nu toch echt uit moet.  Meer je eigen geluid laten horen. En bovenal dicht bij jezelf blijven en niet overweldigd raken.

Je haalt veel energie en motivatie uit contacten met gelijkgestemde ondernemers. Het liefst in een kleine groep waarbinnen je écht bij elkaar betrokken bent. Je hebt wel eens overwogen om een kantoor te huren, maar het is maar de vraag of je die gelijkgestemde mensen daar tegenkomt. Online langere tijd met dezelfde groep mede-ondernemers kunnen klankborden en brainstormen klinkt jou als muziek in de oren, net als elkaar motiveren en inspireren om mooie groeistappen te zetten

Plezier staat voor jou voorop in het ondernemerschap. Je ziet (online) genoeg tips en strategieën voorbijkomen die heel slim lijken om toe te passen, je hebt misschien al met één of meerdere businesscoaches gewerkt, maar je raakt verstrikt in de stappenplannen van een ander zodra die niet passen bij wie jij bent en waar jij gelukkig van wordt. Natuurlijk wil je groeistappen zetten en meer nieuwe klanten helpen, maar wel op de manier die past bij jóu. 

 

Zoals ik je in mijn training Continu klanten uit je website help om klanten en omzet uit Google te halen, zo staat in Verkopen vanuit je hart ook alles dat te maken heeft met klanten en omzet krijgen uit Google en je website centraal. Thema’s die aan bod komen zijn onder andere bloggen, mails schrijven die klanten opleveren, het schrijven van een converterende aanbodpagina of pagina voor je weggever, het schrijven van klantentrekkende funnelteksten, enzovoort. 

Verkopen vanuit je hart is het meest geschikt voor jou als:

  • Jij al eerder met mij gewerkt hebt in mijn training Continu klanten uit je website 
  • Jij al van iemand anders geleerd hebt hoe je klanten en omzet uit je website haalt – en nu een stok achter de deur zoekt om te blijven doen wat je geleerd hebt
  • Je al één of meer kleinere trainingen bij mij gevolgd hebt en nu graag ruim 5 maanden samen wilt werken met mij en een kleine groep (maximaal 12 deelnemers) gelijkgestemde ondernemers. 

 

Dit zeggen andere deelnemers over Verkopen vanuit je hart:

 

 

Veelgestelde vragen

Hieronder geef ik antwoord op vragen die jij mogelijk hebt over (meedoen aan) Verkopen vanuit je hart. Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur mij dan even een mailtje op rimke@ikhelpjouonline.nl en ik geef je er antwoord op. 

Hoe weet ik of dit traject bij mij past?

Verkopen vanuit je hart is niet voor ondernemers die gek zijn op tuttenbellen, twijfelen, in je hoofd in rondjes blijven draaien en verzanden in ‘detailgeneuzel’. Wat ik daarmee bedoel? Dat we niet alleen maar gaan bedenken, maar ook gaan doen. Dat we dingen niet eindeloos gaan overdenken, maar actie gaan ondernemen. Daarmee bedoel ik niet dat je als een kip zonder kop maar van alles in gang gaat zetten, maar wel dat je daadwerkelijk stappen gaat zetten richting meer klanten en omzet. 

Als jij hieraan meedoet wil ik dat je concrete en mooie resultaten boekt waar jij blij van wordt. Dat is in mijn belang (want ik word nergens zo blij van als van het succes van mijn klanten), maar bovenal is het natuurlijk in jouw belang. Het maakt dat jij meer mensen kunt helpen met jouw mooie aanbod – en ik ga ervan uit dat dat is wat je wilt als je je hiervoor aanmeldt.

Meld je alleen aan als je je door deze woorden voelt aangesproken om erbij te zijn. Stuur mij een mailtje als je even per mail of telefonisch wilt overleggen of dit voor jou het juiste traject is. 

Leer ik in dit traject hoe ik klanten uit mijn website krijg?

Nee, dat is niet wat ik je in Verkopen vanuit je hart ga leren. We gaan het niet hebben over hoe je een goede homepage schrijft, hoe je een aantrekkelijke Over mij-pagina maakt, hoe je zoekwoorden in je website verwerkt, hoe je begint met bloggen en dat soort dingen. Als jij graag een stappenplan wilt naar meer klanten en omzet uit je website, dan heb ik daar een fantastisch ander aanbod voor, Continu klanten uit je website, waar je hier alles over kunt vinden.

In Verkopen vanuit je hart gaan we wél werken aan alles dat leidt tot méér nieuwe klanten voor jou, met de website die je al hebt als basis. We gaan aan de slag met onderwerpen als: Hoe bereik jij nóg meer klanten op je website? Hoe krijg je meer klanten uit je bestaande aanbodpagina? Hoe schrijf je een goede verkoopmail? Hoe krijg je meer inschrijvingen voor iets dat je gratis aanbiedt of organiseert om meer klanten te krijgen? Hoe maak je een goede verkoopfunnel? En alles dat verder maar gelinkt is aan het krijgen van meer klanten met je website als basis.

Krijg ik in dit traject 1-op-1 begeleiding?

Verkopen vanuit je hart is geen 1-op-1 coachingstraject, het is echt een groepsprogramma. Ik geloof zelf heel erg in de kracht van een groep en in onderling leren van elkaar en je door elkaar laten inspireren. Dat het traject in groepsvorm is betekent overigens absoluut niet dat jij in dit traject maar een nummer bent. Ik zorg ervoor dat iedere deelnemer meer dan genoeg persoonlijke aandacht krijgt. De groep zal uit maximaal 12 deelnemers bestaan. 

Is dit een online training?

Veerkopen vanuit je hart is géén online training, het is een actieprogramma. Ik ga je in dit actieprogramma af en toe óók een online masterclass geven, maar het is dus geen cursus met tientallen video’s. Het is vooral de bedoeling dat je tijdens dit traject in actie komt, op een bij jou passende manier en met mij en de groep andere deelnemers om je te inspireren en motiveren. We spreken en zien elkaar tijdens dit programma regelmatig, online via Zoom, zodat we dit echt sámen doen. 

Moet ik in dit traject exact doen wat jij zegt?

Ha, nee, Verkopen vanuit je hart is niet bedoeld voor ondernemers die een ‘Zo doe ik het, als jij dit exact kopieert gaat dit ook voor jou werken’-aanpak zoeken. Ik ga je gedurende dit traject zeker dingen aanreiken die altijd werken/belangrijk zijn als jij nieuwe klanten naar je toe wilt laten komen. Maar daarbij is het juist de bedoeling dat jij die dingen modelleert naar een manier van verkopen die het beste past bij jóu – en niet dat je klakkeloos nadoet wat ik doe. Vandaar het stukje ‘vanuit je hart’ in de titel van dit traject en alle interactieve onderdelen.