Krijg nieuwe klanten dankzij je blogs

Gratis 4-daagse online blogtraining om klanten aan te trekken zonder afhankelijk te zijn van social media 

Ben jij coach, therapeut of dienstverlenende ondernemer en word je blij van het helpen van andere mensen? Maar niet van telkens druk zijn met allerlei dingen om jezelf onder de aandacht te brengen van mogelijke nieuwe klanten? Lijkt het je veel fijner als nieuwe klanten jou uit zichzelf weten te vinden en contact met je opnemen? Doe dan mee aan deze gratis blogtraining waarin je een blog gaat schrijven dat jou hoog in Google brengt, zodat je gemakkelijker onder de aandacht komt van veel meer mogelijke klanten.

 

Ja, ik doe mee!  

De Blog Bootcamp komt terug in het najaar van 2023. Wil jij het als eerste horen als je je weer kunt aanmelden? Vraag dan hier alvast even mijn gratis spiekbriefje voor het plaatsen van zoekwoorden aan. Je komt dan op mijn e-maillijst terecht, waar je altijd de primeur krijgt zodra je je weer kunt inchrijven voor de Blog Bootcamp. 

 

ZEG EENS EERLIJK, WELKE VAN DEZE 4 herken jij? 

=

Op dit moment heb je nog niet zo veel klanten als je zou willen en dus pak je alles aan dat je hoort, ziet en leest over wat je kunt doen om jezelf bij meer nieuwe klanten onder de aandacht te brengen. Maar inmiddels ben je zo druk met van alles en nog wat zonder dat je er resultaat van ziet dat je er eerder gefrustreerd dan blij van wordt. Is dit nou die vrijheid waarvoor jij je eigen bedrijf bent gestart? 

=

Je bent veel actief op social media, omdat je gehoord hebt dat je anno 2023 vooral veel en goed zichtbaar moet zijn online als je graag veel nieuwe klanten wilt krijgen. Maar als je heel eerlijk bent, geeft het doorbrengen van zo veel tijd op social media je helemaal geen plezier en energie. Die energie zou je veel liever stoppen in het helpen van je klanten of in dingen die je privé graag doet. 

=

Je kunt gemakkelijk een hele lijst opnoemen van dingen die jij leuk vindt aan het hebben van een eigen bedrijf. Maar ‘jezelf moeten verkopen’ staat niet hoog op dat lijstje van dingen waar jij volop van geniet. Je zou veel liever willen dat klanten jou uit zichzelf weten te vinden en uit zichzelf jouw aanbod al willen kopen. 

=

Je voelt je helemaal geen struggelende of zoekende ondernemer, het gaat in jouw bedrijf juist (super)goed. Maar je wilt graag nóg meer mensen helpen, nog meer impact maken, nog verder groeien – en dat bovenal op een fijne, bij jou passende manier doen. Daarom wil je ook graag de klanten bereiken die nu al naar jou op zoek zijn in Google. 

 

Als jij je herkent in 1 van de eerste 3 omschrijvingen, dan wil ik allereerst graag dit met je delen:

 

Het is niet jouw taak om mensen die niet naar je op zoek zijn te overtuigen je aanbod tóch te willen

Het is jouw taak om jezelf goed vindbaar te maken voor de mensen die nú al naar jouw aanbod op zoek zijn.

 

Want daarmee wordt klanten krijgen een heel stuk gemakkelijker. En goed geschreven blogs gaan je hier heel erg bij helpen. 

Bloggen om nieuwe klanten aan te trekken: laten we het sámen doen

Met goed geschreven blogs bereik je de mensen die nu al in Google op zoek zijn naar jou en naar de waardevolle hulp die jij te bieden hebt. En als je wilt neem ik je heel graag bij de hand in het schrijven van een blog dat het voor jóu heel goed gaat doen in Google. Daarom nodig ik je van harte uit om mee te doen aan de Blog Bootcamp van 17 tot en met 20 april. 

De Blog Bootcamp is een 4-daagse gratis online training waarin wij samen stap voor stap aan de slag gaan met het schrijven van een blog dat nieuwe klanten naar jou toe gaat brengen. Dit zijn de stappen die we samen gaan zetten:

R

Dag 1: Bereik klanten met je blogs. Misschien blog je al en zie je er nu nog niet zo veel resultaat van. Na deze eerste dag weet je precies hoe dat komt. Je ontdekt hoe een blog dat nieuwe klanten naar jou toe laat komen zich onderscheidt van een blog dat alleen door familie, vrienden en bekenden gelezen wordt . Ook laat ik je zien hoe jij een blog schrijft waarmee je nieuwe klanten bereikt. 

R

Dag 2: De 3 ingrediënten van een blog dat klanten aantrekt. Jouw bloglezers zullen in actie komen (lees: contact met je opnemen en interesse tonen in je aanbod) als ze een klik met jou voelen en vertrouwen in jou hebben. Een dertien in een dozijn blog waarin je alleen maar informatie deelt gaat jou geen nieuwe klanten brengen. Op dag 2 laat ik je zien welke 3 elementen zeker in jouw blogs aanwezig mogen zijn als je er wél graag klanten uit wilt krijgen. 

R

Dag 3: Laat je blog simpel scoren in Google. Om in Google goed vindbaar te zijn voor nieuwe klanten, mag je in jouw blog slimme zoekwoorden verwerken. Op dag 3 ontdek je hoe je dit goed doet, zodat jouw blog hoog in Google terecht kan komen.

R

Dag 4: Zo krijg je klanten uit je blogs. Natuurlijk wil je niet alleen maar dat je blogs goed gelezen worden, maar wil je óók dat je bloglezers contact met je opnemen en jouw hulp gaan inschakelen. Op dag 4 brengen we alles samen en ontdek je hoe jij, met je blogs als basis, (veel) meer nieuwe klanten uit je website krijgt.

Waarom werkt bloggen zo goed, als je meer nieuwe klanten wilt bereiken?

Net als ik weet jij vast ook dat je er maar druk mee kunt zijn, met dat zoeken naar nieuwe klanten. Voor je het weet is het een dagtaak geworden en gaat er meer van je kostbare tijd op aan het zoeken naar klanten dan aan het daadwerkelijk helpen van klanten. Dat was vast niet hoe je het voor je zag toen je jouw bedrijf startte: dat heb je (neem ik aan) gedaan omdat je graag mensen wilde helpen. 

Ik pak social media even als voorbeeld. Mischien zet je dat in om jezelf bekend te maken bij meer mogelijke nieuwe klanten. Maar de berichten die je daar plaatst komen vaak maar bij een beperkt groepje mensen onder de aandacht. Misschien bij een paar honderd per dag, misschien bij een paar duizend per dag – maar nog steeds is dat op een schaal van hoeveel mogelijke klanten er voor jouw aanbod zijn waarschijnlijk maar weinig.

Even een klein ‘geheimpje’ dat ik met je wil delen: het is tien keer makkelijker om iemand die uit zichzelf op zoek gaat naar jou klant te laten worden dan iemand naar wie jij op zoek gaat.

Dat is het fijne van bloggen: daarmee maak je jezelf en jouw bedrijf goed vindbaar in Google, precies bij de mensen die nu al uit zichzelf op zoek zijn naar jou. Dat maakt de kans dat er uit jouw blogs klanten voortkomen meestal minstens tien keer zo groot als de kans dat er klanten voortkomen uit jouw ‘ik ga zelf op zoek naar klanten-acties’. Dat is waarom bloggen zo goed werkt, ook voor jou – en zéker als je niet het type bent dat houdt van pusherige verkooptrucjes en dergelijke.

Bij wie volg je de Blog Bootcamp?

Hi, ik ben Rimke en ik heb al honderden coaches, therapeuten en dienstverleners mogen helpen om met hun blogs meer nieuwe klanten aan te trekken. Zelf schrijf ik al sinds ik een pen vast kon houden. Jarenlang werkte ik als journaliste voor tijdschriften, vakbladen en websites, waarbij ik ook voor andere ondernemers en bedrijven klantentrekkende blogs schreef. Sinds 2016 help ik in mijn blogtrainingen anderen om zelf blogs te schrijven die hen in contact brengen met nieuwe klanten. Ook mijn eigen blogs die ik al 3 of 4 jaar geleden schreef brengen mij nu nog steeds in contact met nieuwe klanten. En dat gun ik jou ook! 

 

DIT IS WAT ANDEREn ZEGGEN OVER HUN DEELNAME AAN de Blog Bootcamp:

 

Hoe ziet de Blog Bootcamp-week eruit?

Tijdens de Blog Bootcamp kun je als je wilt elke dag van 17 tot en met 20 april live aanwezig zijn bij de online workshop die ik op die dag geef. Elk van de workshops begint om 10.00 uur, vindt plaats via Zoom en duurt ongeveer 45 minuten. Kun je niet live aanwezig zijn bij de workshops? Geen enkel probleem, van elk van de workshops komt na afloop een opname beschikbaar die je op jouw eigen tijd en tempo terug kunt kijken op mijn website.

Gedurende de Blog Bootcamp ben je ook van harte welkom in de bijbehorende Facebook-community, waar je feedback krijgt op de opdrachten van de Bootcamp en als je wilt ook op het blog dat je tijdens de Bootcamp gaat schrijven. Bovendien krijg je een heel waardevolle Blog Blauwdruk cadeau, die jou helpt om super efficiënt waardevolle blogs te schrijven die het goed gaan doen in Google.

Als je je aanmeldt voor de Blog Bootcamp heb je ook de mogelijkheid om gedurende de hele week mijn VIP-gast te zijn. Wat dat precies inhoudt en hoe jij een VIP-plek voor de Bootcamp kunt boeken ontdek je na je aanmelding.

 

Wanneer mag je de Blog Bootcamp zeker niet missen? 

R

Als je al een tijdje van plan bent jouw eerste blog te gaan schrijven, maar nog steeds niet begonnen bent. Met mijn eenvoudige stappenplan in Jip-en-Janneke-taal help ik je graag over de drempel om je eerste blog te schrijven én publiceren.

R

Als je wel al een tijdje blogt, maar er nog niet echt mensen buiten jouw eigen netwerk mee bereikt. Ik ga je leren hoe jij blogs schrijft die goed gevonden worden in Google en jou dus bekend maken bij mogelijke nieuwe klanten.

R

Als het al even geleden is dat jij je laatste blog schreef. Laat deze Blog Bootcamp dan een mooie stok achter de deur voor jou zijn om de draad weer op te pakken.

R

Als het jou energie en inspiratie geeft om samen met een leuke en gemotiveerde groep andere ondernemers aan hetzelfde doel te werken: het schrijven van een waardevol blog dat goed gevonden kan worden in Google. We gaan dit echt sámen doen, dus een energieboost krijg je zéker tijdens deze Blog Bootcamp!

 

WAT JE MISSCHIEN NOG WILT WETEN: 

Ik heb nog geen website, kan ik dan ook meedoen?

Een blog publiceer je op je website, dus het is handig als je al een website hebt. Maar ook als dat nog niet het geval is kun je meedoen, zeker als je van plan bent in de (nabije) toekomst wel een website te (laten) maken. Je kunt dan direct zodra je je website online zet daar ook al minstens één blog op publiceren, wat je meteen een vliegende start geeft om goed gevonden te worden in Google. 

Ik blog al een tijdje, is het dan ook waardevol om mee te doen?

Van deelnemers aan mijn blogtrainingen die al heel wat ervaring met bloggen hebben hoor ik dat ze toch elke keer weer iets nieuws uit mijn trainingen halen. Ik weet daarom zeker dat jij, ook als je al een tijdje (of al wat langer dan een tijdje) blogt, sowieso veel waarde gaat halen uit deze training. Denk aan inspiratie voor nieuwe blogonderwerpen, die ene eyeopener en/of leuke nieuwe contacten met andere deelnemers aan de training.

Ik kan niet elke dag live meedoen aan de training, is het dan wel zinvol om me aan te melden?

Ja, zeker. Ik maak van elke workshop die ik geef een opname. Heb je op één of meerdere dagen andere afspraken, zit je in een andere tijdzone, heb je naast je bedrijf een (parttime) baan of is er een andere reden waarom je er niet telkens live bij kunt zijn? Geen enkel probleem, dan bekijk je gewoon de opnames op momenten die jou wél goed uitkomen. De opnames zijn ook in de week na de Blog Bootcamp nog beschikbaar. En als je wilt kun je zelfs voor een klein bedrag onbeperkte toegang tot de opnames van alle workshops kopen. 

Ik ben geen coach, therapeut of dienstverlener, maar wil wel graag (meer) bloggen. Mag ik dan ook meedoen?

Ja, natuurlijk ben je dan ook welkom om erbij te zijn. De basisprincipes van een goed blog dat hoog in Google komt zijn voor elke ondernemer hetzelfde, of je nu coach of webshopeigenaar bent, en of je nu therapeut of fotograaf bent. Ik durf je wel te beloven dat minstens 80 procent van wat ik tijdens de Blog Bootcamp met je ga delen ook super waardevol voor jou gaat zijn als je niet als coach, therapeut of dienstverlenende ondernemer werkt. Dus wees van harte welkom bij de Blog Bootcamp!