Vind jij het ook zo spannend om met je hoofd voor een camera te staan? Vind je het leuk en aardig dat iedereen het over online zichtbaar zijn heeft, maar ga jij dat liever uit de weg? Maak dan een andere manier om online klanten te krijgen succesvol voor jouw bedrijf. Ga je aan de slag met SEO en dus de vindbaarheid van jouw website, dan komt daar helemaal niet zo veel zichtbaarheid aan te pas. En als je het dan ook nog succesvol maakt, kun je andere manieren om online klanten te krijgen zelfs links laten liggen. Over dit en vier andere voordelen van veel bezoekers op je website vertel ik je in dit artikel.

 

Waarschuwing vooraf: deze voordelen ga je alleen ervaren als jij echt goed in kaart hebt wie jij op je website wilt hebben, omdat deze mensen jouw ideale klanten zijn. En als je vervolgens ook de acties onderneemt zodat die ideale klanten jouw website via Google kunnen vinden. Want anders kun je nog zo veel bezoekers naar je website trekken, de beloning ga je daar niet voor krijgen, simpelweg omdat al die bezoekers geen potentiële klanten zijn. Duidelijk? Dan gaan we nu verder in de voordelen duiken.

 

Voordeel 1: je kunt meer e-mailadressen verzamelen van potentiële klanten

Geef jouw ideale klant die voor het eerst op je website komt de kans om ook na dat bezoek met je in contact te blijven. Dat doe je door jouw bezoeker op een opvallende plek op je website een aantrekkelijke reden te geven om zijn of haar e-mailadres bij jou achter te laten.

Hoe meer bezoekers op jouw website, hoe meer ideale klanten die graag hun e-mailadres aan jou willen geven als jij ze daarvoor een goede reden geeft. Zodat jij je e-maillijst verder kunt laten groeien en daarmee een manier hebt om met die anders eenmalige websitebezoeker in contact te blijven en een band op te bouwen.

 

Voordeel 2: er gaan meer mensen contact met je opnemen

Niet iedere nieuwe bezoeker van jouw website zal meteen overgaan tot een aankoop. Maar een deel wil wel meteen meer van jou weten en van wat je voor hen kunt betekenen. Zorg dus dat websitebezoekers makkelijk contact met je op kunnen nemen: niet door ze een invulformulier met vijf of zes vragen voor te leggen, maar door te zorgen dat ze je bijvoorbeeld rechtstreeks kunnen mailen en/of bellen.

Naarmate je website meer bezoekers gaat trekken zul je merken dat je ook vaker berichten krijgt via je website. Soms zal dit zijn om informatie op te vragen over jouw aanbod, een aanvraag te doen of nog even één vraag te kunnen stellen voordat ze overgaan tot koop. Soms ook omdat bezoekers het gewoon prettig vinden om even contact met jou te hebben. Neem de moeite om alles te beantwoorden, want een prettig eerste contact maakt de kans op een uiteindelijke nieuwe klant een stuk groter.

 

Voordeel 3: je krijgt meer naamsbekendheid

Mensen die voor het eerst op jouw website komen kennen vanaf dat moment jouw bedrijf. Niet iedereen zal meteen een trouwe fan van jouw bedrijf worden en je overal gaan volgen, en sommigen zullen je bedrijfsnaam zelfs binnen enkele dagen alweer vergeten zijn. Maar anderen gaan je bijvoorbeeld opzoeken en volgen op Facebook of Instagram of een abonnement nemen op je blogs.

Met de mensen die dit doen heb je ook weer de kans om een band op te bouwen. Nogmaals: niet iedereen wordt in het eerste contact met jou direct klant. Meestal zijn daar meerdere contactmomenten, verspreid over langere tijd, voor nodig. En als jouw websitebezoeker de stap zet om echt met jou in contact te blijven geeft dat jou wel de kans om die band op te bouwen.

 

 

Voordeel 4: je krijgt meer klanten

Oké, niet iedereen wordt (direct) klant bij jou, maar een deel van je bezoekers wel. Krijg je drie klanten per maand via je website op het moment dat hij 500 bezoekers trekt? Dan leert een eenvoudig rekensommetje je dat je zes klanten per maand mag verwachten als jouw website 1.000 bezoekers per maand gaat trekken. Wat dat betreft is marketing heel voorspelbaar. Je succes kun je vaak gewoon uitrekenen. De som klopt alleen niet als jouw websitebezoekers (ja, daar is ie weer) niet je ideale klanten zijn.

Hoe meer van de juiste bezoekers op je website, bij hoe meer relevante mensen jouw bedrijf en jouw waardevolle aanbod onder de aandacht komen. En op hoe meer mensen jij zo’n grote impact kunt maken dat ze maar wat graag klant bij je willen worden en dus ook echt bij je gaan kopen.

 

Voordeel 5: je hoeft minder tijd te steken in andere manieren om klanten te krijgen

Met aandacht en tijd kun je van alles wat je aan online marketing doet een succes (en daarmee een succesvol verkoopkanaal voor je bedrijf) maken. Zo ken ik ondernemers die hun hele klantenkring uit het maken van Insta Stories halen. En anderen die tienduizenden euro’s per jaar omzetten met het geven van online workshops.

Maar bij alles geldt: het moet maar net jouw ding zijn. Het moet passen bij jou, je moet er het beste van jouw talenten in kwijt kunnen en dan moet het ook nog jouw doelgroep aanspreken. Met je hoofd voor een camera gaan staan om iets te vertellen is bijvoorbeeld iets dat veel ondernemers spannend vinden. En als jij ervoor kiest om in te zetten op klanten krijgen via je website hoef je daar ook helemaal niet zo veel mee te doen.

Niet dagelijks voor een camera verschijnen om bijvoorbeeld Stories te maken. En ook geen honderden euro’s per maand aan (Facebook)advertenties uit te geven zodat mogelijke klanten jouw aanbod maar zien. Of andere dingen te doen die je minder leuk of zonde van je tijd of geld vindt. Omdat je de tijd hebt genomen om iets anders dat werkt om klanten te krijgen succesvol te maken voor jouw bedrijf: namelijk scoren in Google.

 

Wil jij meer klanten door te scoren in Google?

Heb je geen zin om wekelijks voor een camera te staan om maar online zichtbaar te zijn en zo op te vallen bij nieuwe klanten? Maar wil je wel graag via je eigen kanalen klanten aantrekken? Focus je dan op klanten krijgen via je website en meld je aan voor de SEO-training Scoren in Google in 2019. Daarin leer ik jou hoe jij zelf jouw toekomstige klanten naar je website trekt. Je krijgt daarbij veel persoonlijke begeleiding van mij. Lees hier alles over Scoren in Google in 2019.

Als jij je in maart aanmeldt voor Scoren in Google in 2019 krijg je bovendien nog een extra bonus: een exclusieve online sessie met mij en twee andere deelnemers waarin we jouw website uitgebreid gaan doorlopen en gaan kijken waar jouw kansen liggen om jouw klanten via Google (nog beter) te bereiken.

Waardevol voor jou? Ga naar deze pagina over de SEO-training Scoren in Google in 2019 waar je precies leest wat de cursus inhoudt en hoe je je aan kunt melden. Vergeet niet om je in maart aan te melden, want per 1 april (geen grapje) gaat de prijs van de training met 100 euro omhoog.